E-Shop » SVÍCENÍ » Denní svícení » Denní svícení DRL
LED denní svícení SJ-292
33512
Špičková LED homologovaná světla pro denní svícení s funkcí pozičních světel. Tyto světla se při zapnutí potkávacích světel nevypnou, ale pouze sníží jas a dále fungují jako poziční světla. Světla se vyznačují především svojí speciální konstrukcí, kdy je možné jednotlivé LED moduly sundat z kulatého držáku a namontovat samostatně, např. v řadě do nárazníku. Světla jsou složena ze 7-mi samostatných 1W LED modulů.
Rozměry světel včetně držáku: průměr 80mm, hloubka 25mm.
Rozměry samostatných LED modulů: průměr 25mm, hloubka 21,9mm.
Světla je vybavena elektronikou, která zajistí automatické rozsvícení po zapnutí zapalování a snížení jasu při zapnutí potkávacích světel vozidla. Homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E4 - 14582 a homologace pozičních světel pod číslem A02 00
- spotřeba 2 x 7 W
- napájecí napětí 12 V
- v každém modulu 1W LED dioda
- životnost po celou dobu provozu vozidla
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000K (jako xenony)
- světla mají vestavěný modul automatického svícení
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti.
Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb.
Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn".
Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější.
Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
Pozor! Použití těchto světel s integrovanými pozičními světly dle homologačního předpisu EHK OSN č. 48 na vozidlech je možné pouze jako náhrada za původní samostatná poziční (obrysová) světla, která musí být trvale odpojena (nestačí pouze vyjmout zdroj). Není možné použít u vozidel, která mají poziční (obrysová) světla integrována v hlavních světlometech.